tisdag 2 juni 2009

frisyr- och frisörproblem

Idag tittade jag på några gamla bilder på min gamla "frisyr". För några år sedan fick jag en fix idé att spara ut hela håret, jämlångt (efter en, enligt mig, misslyckad etappklippning). Ärligt talat så såg min jättetjocka jämna, "till-bröstet"-långa frisyr förjävlig ut, det blev någon slags triangelformation med en massa volym nedtill, för det är så tjockt. När vi åkte utomlands i februari bestämde jag mig för att klippa frisyr, som Brigitte Bardot (oturligt nog ser man inte ut som Brigitte Bardot bara för att man klipper en liknande frsyr...), jag grät i floder när jag lämnade salongen, majoriteten av mitt hår låg på golvet och jag var i chock (det var hur larvigt som helst!). Det jag vill komma till är att jag nog ska klippa mig igen, köra på Brigitte-frillan, kanske till och med våga mig på något lugg-liknande denna gång. Måste hitta en frisör först, de senaste 3-4 åren har jag bara klippt mig hos frisör 2 gånger (utomlands...), mamma håller koll på topparna men, ja, det är liksom frisören och frisyren som saknas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar